Під час авіаперельотів трапляються випадки, коли ваш рейс значно затримується на кілька годин. У такому випадку корисно знати, на що ви маєте право і яку компенсацію можете вимагати від авіакомпанії.
Компенсація на повітряному транспорті викладена в Регламенті (ЄС) № 261/2004 Європейського Парламенту та Ради, оригінальний текст якого можна знайти на сайті eur-lex.europa.eu.
Потрібно просто отримати гроші за затриманий рейс? Звертайтеся за компенсацією до 2 років наперед.
Коли я маю право на компенсацію за затримку рейсу?
Не всі затримані рейси автоматично підпадають під дію вищезгаданого положення, і тому можна вимагати компенсацію. Для того, щоб навіть почати обговорювати компенсацію, ваш рейс повинен
- починатися в аеропорту на території держави-члена ЄС
- закінчуватися в аеропорту на території держави-члена і виконуватися європейською авіакомпанією
Держава-член означає всі 27 країн Європейського Союзу, включаючи Гваделупу, Французьку Гвіану, Мартініку, Реюньйон, Майотту, Сен-Мартен і Азорські острови, Мадейру або Канарські острови. До країн-членів також належать Норвегія, Швейцарія та Ісландія.
Ще однією умовою є тривалість самої затримки, яка залежить від тривалості рейсу. Компенсація виплачується за затримку на
- 2 години для рейсів до 1 500 км
- 3 години для рейсів від 1 500 км до 3 500 км
- 4 години для рейсів на відстань понад 3 500 км
Для фінансової компенсації застосовується правило 3-годинної затримки в аеропорту призначення.
На що я маю право у випадку затримки рейсу
Кожен пасажир має право на безкоштовну компенсацію у разі затримки рейсу:
- прохолоднінапої пропорційно до тривалості затримки
- 2 телефонні дзвінки та електронні листи
- розміщення вготелі, якщо затримка на ніч
- фінансова компенсація до 600 євро
Слід додати, що право на компенсацію не надається автоматично, і для більшості авіакомпаній вам доведеться звертатися до них самостійно. Особливо це стосується вимог щодо розміщення і майже завжди щодо фінансової компенсації.
Право на харчування
Кожна авіакомпанія зобов'язана подбати про пасажирів, якщо очікується затримка рейсу щонайменше на 2 години, або 3 години для середньомагістральних і 4 години для далекомагістральних рейсів, незалежно від причини затримки.
Пасажирам зазвичай видають ваучери на багет з водою або ваучери номіналом приблизно 15 євро, або безпосередньо пропонують певні закуски на виході на посадку.
Право на житло
Якщо ваш рейс значно затримується і вам доведеться провести ніч в аеропорту, не бійтеся зателефонувати і вимагати безкоштовного розміщення. Авіакомпанія зобов'язана забезпечити і відшкодувати пасажирам витрати на проживання, включаючи трансфер до готелю і, звичайно ж, харчування.
Якщо вам відмовила авіакомпанія і ваш рейс затримується щонайменше на 8 годин вночі, ви можете зареєструватися на рейс за власний рахунок і вимагати відшкодування пізніше - збережіть докази оплати.
Вимагайте безкоштовну фінансову компенсацію за затримку рейсу
Вимога на отримання фінансової компенсації
Найбільшою перевагою затримки рейсу на 3 години і більше або скасування рейсу є право на фінансову компенсацію в розмірі до 600 євро на пасажира. Існує кілька винятків щодо цієї компенсації.
Перший полягає в тому, що час затримки розраховується в аеропорту призначення. Це різниця між запланованим прибуттям і фактичним прибуттям. Прибуттям вважається момент, коли літак стоїть на злітно-посадковій смузі, а двері відчиняються для висадки пасажирів.
Фінансова компенсація не виплачується, якщо авіакомпанія не могла вплинути на затримку, наприклад
- погана погода
- пташиний страйк
- страйк персоналу аеропорту або авіадиспетчерської служби
- війна та політичні заворушення
Однак поломка літака або страйк персоналу авіакомпанії не є надзвичайними ситуаціями.
Розмір грошової компенсації, яку отримає кожен пасажир затриманого рейсу, визначається залежно від дальності рейсу наступним чином
- 250 євро / 220 євро для рейсів на відстань до 1 500 км
- 400 євро / 348 євро для рейсів від 1 500 км до 3 500 км
- 600 євро / 531 євро для перельотів на відстань понад 3 500 км
Для рейсів на відстань понад 3 500 км, якщо затримка становить 3-4 години, авіакомпанія має право зменшити суму компенсації на 50%, тобто на 300 євро.
Вимагайте безкоштовну фінансову компенсацію за затримку рейсу
Як вимагати грошову компенсацію за затримку рейсу
У випадку з фінансовою компенсацією за затримку рейсу, як ніде більше, теорія повністю розходиться з реальністю. Наберіться терпіння і будьте наполегливими, коли подаєте свою претензію. Авіакомпанії з радістю виправдовуються за що завгодно і, більше того, можуть вас повністю ігнорувати.
Щоб подати заяву, вам знадобляться
- електронний квиток (підтвердження купівлі квитка або туру на електронну пошту)
- посадковий талон
- підтвердження затримки рейсу
Бланк затримки рейсу видається перевізником в аеропорту, або достатньо сфотографувати табло прильоту з вашим затриманим рейсом, або зробити скріншот з сайту Flightradar24.
Потім заповніть форму претензії або надішліть її на електронну пошту служби підтримки клієнтів авіакомпанії і чекайте. У листі прямо вкажіть, що ви вимагаєте компенсацію в розмірі XX євро за затримку більш ніж на 3 години відповідно до Регламенту (ЄС) № 261/2004 Європейського Парламенту та Ради. Не забудьте вказати реквізити вашого банківського рахунку у форматах IBAN та SWIFT.
Куди звертатися за компенсацією до обраних авіакомпаній:
- Smartwings - контактна форма smartwings.com/contact-form
- Ryanair - форма заявки onlineform.ryanair.com/en/en/eu-261
- Wizzair - форма претензії wizzair.com/cs-en/complaint-about-compensation
Одразу скажемо, що отримати компенсацію від таких авіакомпаній, як Smartwings (Travel Service), Ryanair, Wizz Air, easyJet та інших, фізичним особам нереально.
Звернення через агентство
Якщо ви хочете заощадити свій час і клопоти, або якщо процес занадто складний для вас, просто зверніться за компенсацією до спеціалізованої агенції.
Подати заявку на безкоштовну фінансову компенсацію за затримку рейсу
Після того, як ваша заява на компенсацію буде перевірена, все, що вам потрібно зробити, це підписати довіреність для адвоката, а потім ви просто чекаєте на виплату компенсації. Агентство стягує лише комісію в розмірі однієї п'ятої відшкодованої суми. Ви нічого не платите наперед, навіть якщо вашу справу буде закрито.
Ви можете подати позов за прострочення до 3 років, але в ідеалі ви повинні врегулювати питання негайно, оскільки є докази прострочення.
Висновок
Жоден мандрівник не може уникнути затримки рейсу рано чи пізно. Якщо ви зіткнулися з тривалою багатогодинною затримкою, ви знаєте, на що ви маєте право і як отримати компенсацію від авіакомпанії.
Привіт. Привіт,
У мене таке питання. У неділю 29.9.2024 ми повинні були летіти з airBaltic з ВНО до Праги через RIX. За 3 години до вильоту я отримав смс, що вони скасували перший сегмент і незабаром надішлють нам альтернативний рейс. Він полягав у тому, що виліт повинен був відбутися в той же день о 15:00 з ВНО через RIX, AMS і в Прагу. В аеропорту нам змінили рейс на 15:00 рейс авіакомпанії SAS через ARN і CPH до Праги, яким ми скористалися лише частково. Ми пропустили рейс з CPH в PRG через затримку вильоту з ARN в CPH. В результаті нам довелося летіти через WAW в Прагу на наступний день. Моє питання полягає в тому, чи маємо ми право на компенсацію як за скасований рейс за 3 години до вильоту airBaltic, так і за рейс, який ми пропустили в ЦПХ з вини авіакомпанії? (не було поганої погоди, пташиного страйку, страйку або війни та політичних заворушень) Дякую, Філіп