Вертоліт Kangia Classic Helicopter - політ над крижаним фьордом у Гренландії

Ілуліссат - найбільш відвідуване місто Гренландії - надзвичайно красивий 40-кілометровий фіорд, увінчаний другим за продуктивністю льодовиком у світі.
І найкращі краєвиди на Ілуліссатський льодовиковий фьорд, безумовно, відкриваються з повітря.
Вперше в житті я сиділа в гелікоптері і пережила легендарний вертолітний тур Kangia Helicopter Tour - 1,5-годинна подорож з короткою зупинкою в гирлі льодовика у фьорд.
Як забронювати політ і скільки це коштує
Вертолітні екскурсійні польоти виконуються чартерним підрозділом Air Greenland і завжди повинні бути заброньовані онлайн, в ідеалі через офіційний сайт arcticexcursions.com/helicopter-tour-kangia-classic.
Хороша новина полягає в тому, що гелікоптери літають і в нелітні місяці (квітень, травень, жовтень), а не тільки з червня по вересень. Вони літають щодня, крім неділі, 3-5 разів на день.
Вертоліт Kangia Helicopter Classic - це, мабуть, найдорожча активність, за яку ви можете заплатити в Гренландії (не враховуючи багатоденні походи вглиб країни).
Ціна однакова незалежно від сезону і дат і становить 540 євро на одну людину.
Але якщо ви думаєте про це як про те, щоб дістатися з пункту А в пункт Б? Ні в якому разі. Це унікальний досвід, який не повториться.
Непередбачувана погода і бронювання в останню хвилину
Летіти вранці або вдень? Коли буде краще освітлення? І найголовніше! Як щодо погоди? Забронювавши рейс, ви не зможете його скасувати, якщо тільки авіакомпанія сама не скасує його (наприклад, через погані погодні умови).
Проблема в тому, що в Гренландії практично немає надійних довгострокових прогнозів погоди.
Відповідні прогнози працюють лише на 1, максимум 2 дні наперед. І якщо я збираюся заплатити 540 євро за такий досвід, я хотів би, щоб цей досвід не був зіпсований поганою погодою, чи не так...
Але якщо я залишу бронювання на останню хвилину, чи будуть вільні місця?
Складна дилема.
Зрештою, я не витримав і забронював квиток за 5 днів, ще перебуваючи в Оттаві, Канада, через яку я подорожував до Гренландії.
По правді кажучи, це було зайвим. У день вильоту були вільні місця, але я був у Гренландії в міжсезоння - наприкінці травня, а особливо в липні та серпні, місця можуть бути розпродані.
Однак пілот сказав мені, що зазвичай навіть під час літніх канікул не проблема забронювати рейс за 1-2 дні до вильоту, що я обов'язково зроблю наступного разу.
Бронював я через вищезгаданий сайт arcticexcursions.com.
День D: похмуро і сніг
Прогноз погоди за 5 днів до вильоту, коли я бронювала поїздку, обіцяв ясну, сонячну і безвітряну погоду.
Напередодні вильоту прогноз вже передбачав переважно хмарне небо, а вранці я прокинулася у вітряну погоду зі сталевими сірими хмарами і періодичним снігом.
Але все не так погано, як здається на перший погляд.
Безпроблемна поїздка до аеропорту
Згідно з інструкціями в електронному листі, місце зустрічі було призначено прямо біля офісу агентства "Світ Гренландії" в центрі Ілуліссата ( ось тут).
Я обрала перший ранковий рейс о 9:00, а зустріч у центрі міста завжди відбувається за 30 хвилин до запланованого вильоту.
Я перша і, як виявилося пізніше, єдина на місці. Розкіш!
Мене зустрічає приємна секретарка, всередині є безкоштовна вода та кава, але я не чекаю і 5 хвилин, як з'являється водій з фургоном.
До аеропорту Ілуліссат, звідки відправляються регулярні та екскурсійні рейси, їхати близько 10 хвилин.
У залі вильоту ми з водієм чекаємо на пілота гелікоптера, який прийде за мною, коли вертоліт буде готовий.
Я не проходжу жодних перевірок на безпеку.
Гелікоптер тільки для мене - сідаю поруч з пілотом
З невеликим запізненням пілот забирає мене в холі аеропорту, і я дійсно єдиний учасник ранкового рейсу.
Поки ми йдемо злітною смугою, я отримую від пілота інструктаж про маршрут, а коли ми підходимо до блискучого нового гелікоптера Airbus AS350, він також проводить детальний інструктаж з техніки безпеки.
Я подумки дякую долі за те, що забронювала перший ранковий рейс і опинилася по-справжньому на самоті.
Гелікоптер розрахований на 5 пасажирів - найкраще місце поруч із пілотом, я це розумію. Інші 4 місця знаходяться в задньому ряду, але тільки 2 пасажири сидять біля вікна, а інші 2 - посередині.
Салон невеликий, тому огляд буде можливий з середніх сидінь, але місце поруч з пілотом просто найкраще з усіх!
Сівши, я дивуюся, наскільки зручні крісла і скільки місця для ніг.
Перед самим зльотом мені доводиться вдягати гарнітуру з мікрофоном для можливого спілкування з пілотом.
Ще на злітній смузі пілот запевняє мене, що я можу знімати і фотографувати абсолютно все під час польоту.
Напрочуд комфортний політ в арктичну погоду
Запустивши двигуни, гелікоптер злегка здригається, але на диво тихо.
Я здійснив понад 720 польотів на звичайних літаках, але це мій перший політ на гелікоптері, тож мені дуже цікаво дізнатися, як це відчувається.
Ми відриваємося від землі! І навіть коли я трохи знімаю навушник, рівень шуму приємно низький.
Перші 10 секунд польоту ми тримаємося близько до землі і летимо над злітно-посадковою смугою. А потім починається!
Вертоліт нахиляється вперед, і ми круто летимо вперед. Неймовірні відчуття! Я відчуваю силу гвинта, але також усвідомлюю, наскільки неймовірно комфортний політ.
Ні вібрації, ні турбулентності. Ні на зльоті, ні під час польоту, ні при посадці.
Прогноз погоди з минулої ночі не збрехав. Ми летимо в похмуре небо, на склі з'являються перші сніжинки, але ілюмінатори, очевидно, обігріваються, тому, незважаючи на це, огляд крізь них гарний.
Ми тримаємося трохи нижче хмар, тож я теж не пропускаю приголомшливих видів на льодовиковий фьорд.
Приземляємося біля льодовика.
Політ до фіорду займає близько 30 хвилин. Після цього ми приземляємося в межах видимості льодовика Якобсхавн. Тут я вперше трохи шкодую про погану погоду, бо біла маса льоду на фоні сіро-білого неба дещо зливається з ним.
Ми висаджуємося на скелястій частині гори, де робимо 30-хвилинну перерву, під час якої я можу вільно погуляти околицями.
Місцевість зручна для прогулянок, але краще взути зимове взуття. Сніг тільки починає йти, а температура опускається нижче -3 °C.
Льодовик майже не видно, але я все одно в повному захваті. Напевно, було б краще, якби було сонячно, але це має правильну арктичну атмосферу!
Я ходжу навколо гелікоптера, знімаю, фотографую, а в перервах між цим розмовляю з пілотом про його роботу і життя в Гренландії.
Пілот запевняє мене, що якщо я змерзну, то в будь-який момент можу сховатися в гелікоптері. Мені не потрібно бути на вулиці цілих 30 хвилин, але я використовую цей час з користю.
Зворотний політ із вражаючими кружляннями
Погода трохи покращується, принаймні в тому сенсі, що хмари піднімаються вище і сніг перестає йти.
Зворотний шлях лежить вздовж протилежного (південного) берега фіорду і знову займає близько 30 хвилин.
Чи варто взагалі описувати неймовірно неземні краєвиди? Судіть самі:
Місто Ілуліссат вже в полі зору, а там, де фіорд впадає в затоку Діско, лежить велика крижина. Набагато більша за всі інші.
Пілот показує мені на неї і питає, чи можна зробити крутий віраж навколо неї. Звичайно, можна!
Це був чудовий кінець польоту.
Під час посадки в аеропорту Ілуліссат я знову в захваті від свого привілейованого місця поруч з пілотом, адже він має злітно-посадкову смугу у своєму розпорядженні.
Повернення до готелю
В терміналі аеропорту на мене знову чекає водій з фургоном.
Я можу вибрати, куди мене відвезти, трансфер до будь-якого готелю в місті включений.
Я виходжу в центрі, тому що хочу зробити ще кілька покупок листівок і сувенірів, а готель Icefiord, в якому я зупинився, знаходиться приблизно в 15 хвилинах ходьби від центру.
Це було того варте?
Погода була не дуже гарна. Ціна 540 євро за 1,5 години досить висока. Так чи було воно того варте?
У мене не так багато часу на роздуми. Однозначно!
Перший в моєму житті політ на гелікоптері, краєвиди, яких я ніколи в житті не бачив, і прогулянка в межах досяжності льодовика - це просто досвід, який у мене ніколи не заберуть.
І саме тому ми подорожуємо, чи не так?
Практичні поради наостанок
- Візьміть лише невеликий рюкзак, який поміститься між ногами (напої, фотоапарат, мобільний телефон).
- Вам не потрібно роздруковувати бронь або показувати документи - просто назвіться в офісі в центрі.
- Вітрозахисний одяг є ідеальним, оскільки на льодовику часто буває сильний вітер.
- Туристичне взуття не обов'язкове, місцевість навколо місця висадки на льодовик зручна для прогулянок.
Залишилися питання?
Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...
2 коментарі

Я бував у Гронсько і раніше, але, на жаль, мені не сподобалося з цієї точки зору. Ціна - це справжній рекет, але це, мабуть, був досвід на все життя. Дуже дякую за відгук!
Набагато дешевше можна здійснити подорож на гелікоптері, при цьому не потрібно витрачати занадто багато грошей - наприклад, у Бразилії оглядовий політ над водоспадом Ігуасу кілька років тому коштував близько 1.700 крон/особа.