Де і навіщо перевіряти бронювання авіаквитків?
Перевірка бронювання авіаквитка - одна з невід'ємних процедур перед вильотом, яку повинен виконати кожен мандрівник, незалежно від його попереднього досвіду подорожей і купівлі квитків. Інформація про зміни у бронюванні не завжди надходить до вас, тому краще подбати про це самостійно.
Навіщо активно перевіряти своє бронювання?
Я рекомендую перевіряти квитки як за кілька днів або годин до вильоту, так і через кілька тижнів після покупки, і не тільки на предмет помилкової ціни, помилкового тарифу або помилкових квитків.
Ви можете дізнатися, що ваш рейс затримали на кілька десятків хвилин, тоді перевірте дійсність бронювання і переконайтеся, що ви дійсно вилітаєте останнім рейсом.
Коли найкраще перевіряти бронювання?
| Коли | Чому |
|---|---|
| Одразу після покупки | Переконайтеся, що ваше ім'я вказано вірно, перевірте рейси |
| За 30 днів до вильоту | Авіакомпанії можуть змінювати розклад рейсів |
| за 72 години до вильоту | остаточна перевірка перед поїздкою |
| за 24 години до вильоту | реєстрація, заповнення документів (номер паспорта) |
Хоча авіакомпанія зобов'язана інформувати вас про зміну рейсу, це відбувається не завжди.
Наприклад, під час моєї подорожі до Танзанії в жовтні 2025 року я б взагалі не дізнався про скасування рейсу Air Tanzania, якби не почав активно перевіряти статус свого рейсу за 14 днів до вильоту.
Може бути кілька причин, чому ви не дізнаєтесь про зміну рейсу. Найпоширеніші з них
- Ви придбали авіаквиток через третю сторону (агентство, наприклад, Kiwi.com) - між авіакомпанією та агентством не завжди налагоджений зв'язок, тому ви також не дізнаєтесь про зміну рейсу
- Лист про зміну рейсу потрапляє до вашої папки "Спам"
- Ви вказали неправильний email під час купівлі авіаквитка
- Авіакомпанія зв'язується з вами по телефону, а ви не берете слухавку невідомого номера з-за кордону
Порівняйте ціни на авіаквитки на skyscanner.com
Де перевірити моє бронювання?
Для цього вам знадобиться лише одна річ - 6-значний код бронювання. Зазвичай він виглядає як RF3U7P, і ви отримаєте його в електронному листі з підтвердженням покупки.
Цей номер найчастіше називають PNR-кодом, номером бронювання або номером підтвердження. Кожна авіакомпанія або агентство називає його трохи по-різному.
Однак майте на увазі, що ви можете отримати кілька таких кодів.
Кожен код використовується для зв'язку з кимось іншим - перекупником квитків, глобальною системою бронювання або авіакомпанією. Тому, якщо ваш додаток для перевірки квитків не сприймає перший код, не панікуйте і спробуйте знайти інший код.
Прізвище одного з пасажирів вводиться разом з кодом бронювання, без наголосів.
Веб-сайт авіакомпанії
Найкраще перевіряти бронювання рейсу на сайті авіакомпанії, де ви завжди зможете побачити будь-які зміни.
Крім того, часто ви можете обрати додаткові послуги, такі як бронювання певного місця або додавання багажу, безпосередньо на сайті авіакомпанії.
- Реєстрація працює тільки з кодом PNR авіакомпанії
- якщо ви забронювали авіаквиток на іншому сайті (Kiwi.com, Trip.com тощо), ви можете взагалі не отримати PNR-код авіакомпанії разом з квитком і не зможете увійти на сайт авіакомпанії
- на сайтах авіакомпаній шукайте логін для входу в систему бронювання зазвичай під вкладками Manage Booking, My Booking, My Trips тощо.
Порада: Перевірте на нашому сайті повну інформацію про авіакомпанію - норми провезення багажу, послуги на борту або коли доступна онлайн-реєстрація.
На сайті агентства з онлайн-продажу
Якщо ви придбали авіаквиток через третю сторону і не отримали PNR-код авіакомпанії, то перевірити його можна буде лише на сайті агентства під власним номером бронювання.
Недоліком є те, що іноді лише авіакомпанія має достовірну інформацію, і ви можете не побачити жодних змін при перевірці бронювання на сайті онлайн-агентства з продажу.
Інструменти GDS
Корисні інструменти для перевірки квитків беруть дані безпосередньо з глобальних систем розподілу (GDS), тієї самої бази даних, яку використовують, наприклад, авіакомпанії.
Ви можете використовувати ці інструменти для перегляду статусу вашого квитка, особливо якщо ви купуєте квиток не безпосередньо на сайті авіакомпанії, а через посередника (Kiwi, Expedia, MyTrip, Booking.com і т.д.).
Деякі з цих посередників не надають PNR-код безпосередньо для входу на сайт авіакомпанії. Однак, увійшовши до цих інструментів, ви часто також отримуєте PNR-код авіакомпанії, щоб ви могли перевірити своє бронювання безпосередньо в авіакомпанії.
Існує кілька інструментів GDS для перевірки квитка:
| Інструмент | Система GDS | Приклади продавців |
|---|---|---|
| CheckMyTrip | Amadeus | Booking.com, Opodo, Expedia, Trip.com |
| ViewTrip | Travelport | Edreams, MakeMyTrip, Flight Centre |
|
|
Sabre | Tiket.com, Priceline, Lastminute.com |
* Tripcase.com не працює з квітня 2025 року. Ви можете перевірити своє бронювання лише у конкретного продавця, у якого ви придбали квиток, якщо він надає таку можливість.
Однак продавці часто працюють з декількома системами GDS, тому якщо ваш код бронювання не працює з одним інструментом, ви можете спробувати інший. Вище наведені приклади систем GDS, яким надається перевага, але Edreams, наприклад, часто використовує також Amadeus.
Як зареєструватися?
- CheckMyTrip - checkmytrip.com
- вам потрібно створити обліковий запис, увійти і завантажити мобільний додаток
- потім заповнити номер вашого бронювання + прізвище
- ViewTrip - viewtrip.travelport.com
- вам потрібен лише номер бронювання + прізвище
Поєднання рейсів кількох авіакомпаній
Якщо ваша подорож поєднує кілька різних авіакомпаній, кожна з них може мати свій PNR (номер бронювання).
Наприклад, під час моєї подорожі з Праги до Занзібару я літав авіакомпаніями Lufthansa та Oman Air.
Всі квитки були придбані як одне бронювання, проте рейс Lufthansa з Праги до Франкфурта мав інший код PNR, ніж рейс Oman Air з Франкфурта FRA через Маскат MCT до Занзібару ZNZ.
У цьому випадку в електронному листі-підтвердженні були вказані обидва коди для кожної авіакомпанії, так що я міг перевірити все бронювання на сайтах обох авіакомпаній.
Однак це не завжди є правилом. Тому завжди перевіряйте своє бронювання на сайті тієї авіакомпанії, у якої ви бронювали рейс безпосередньо. Там повинні відображатися всі рейси (в тому числі й інших авіакомпаній-партнерів).
Однак, цілком ймовірно, що, наприклад, ви зможете забронювати певний вибір місця на рейсах тільки тієї авіакомпанії, на сайті якої ви перевіряєте своє бронювання.
Часті запитання
Як дізнатися, чи виписаний мій квиток?
Коли ви перевіряєте своє бронювання, ви вводите код бронювання (PNR-код).
Ви побачите деталі рейсу і, зокрема, номер квитка (13 цифр). Без цього номера квиток не виписується!
Чому я не можу увійти на сайт авіакомпанії?
Ймовірно, у вас є PNR-код посередника (OTA), через якого ви придбали авіаквиток. Цей номер PNR відрізняється від номера бронювання авіакомпанії.
Інша можливість полягає в тому, що ваша подорож здійснюється кількома авіакомпаніями (ви летите з пересадкою), і, знову ж таки, кожна авіакомпанія може мати власний PNR-код. У цьому випадку спробуйте зайти на сайт іншої авіакомпанії.
Що робити, якщо авіакомпанія змінює рейс?
Ви маєте право на
- перебронювання на інший рейс або дату
- повернення коштів та скасування рейсу
Якщо ви подорожуєте авіакомпанією, зареєстрованою в ЄС, або будь-яким рейсом з ЄС, ви також маєте право на фінансову компенсацію.
Подати заявку на компенсацію можна тут
Як дізнатися інформацію про мій трансфер?
Ознайомтеся з нашими путівниками по аеропортах, де ми описуємо процедури трансферу з власного досвіду, а також, наприклад, послуги аеропорту або як дістатися до центру міста.
Що ще потрібно перевірити перед поїздкою?
Черпайте натхнення в наших путівниках по містах, які ми пишемо тільки з тих місць, які відвідали особисто.
Маєте більше запитань? Задавайте їх у коментарях нижче.
Залишилися питання?
Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...