Що робити, якщо авіакомпанія змінює або скасовує ваш рейс

Дошка відправлення

Незважаючи на те, що авіакомпанії намагаються максимально дотримуватися розкладу польотів, зміни або навіть скасування рейсів є досить поширеною практикою.

Авіація залежить від багатьох факторів, таких як затримка поставок нових літаків від виробників або навіть просто погана погода, під час якої неможливо літати.

Ми пережили багато змін і скасувань рейсів на власному досвіді, і в цій статті ми поділимося з вами нашим досвідом.

Як дізнатися про зміну мого рейсу?

Авіакомпанія завжди зобов'язана інформувати пасажирів про будь-які зміни, як тільки їй стає про них відомо.

Зазвичай ви отримаєте інформацію на електронну пошту, яку ви вказали при купівлі квитка (регулярно перевіряйте папку "Спам"), іноді авіакомпанія також надсилає повідомлення на ваш номер телефону.

Якщо у авіакомпанії є мобільний додаток, ми рекомендуємо завантажити його - іноді повідомлення про зміну рейсу також надсилаються у вигляді сповіщень через додаток.

Однак, безумовно, варто час від часу перевіряти своє бронювання вручну - або на сайті авіакомпанії, або у продавця, у якого ви забронювали рейс.

Як це зробити? Ми описуємо, як це зробити у статті Перевірка бронювання авіаквитків.

Зміна розкладу або скасування рейсу?

На практиці ви зіткнетеся з двома ситуаціями - зміною часу або повним скасуванням рейсу.

Іноді це може бути лише кілька хвилин, іноді рейс може бути навіть перенесений на іншу дату.

Рідше трапляється повне скасування рейсу. Однак процедура в цьому випадку більш-менш така ж, як і у випадку зі зміною часу.

У деяких випадках за зміну рейсу вам можуть компенсувати до 600 євро:

  • якщо ви летите з аеропорту ЄС будь-якою авіакомпанією
  • якщо ви летите в будь-яку точку світу авіакомпанією, зареєстрованою в ЄС
  • якщо авіакомпанія повідомила вас про зміну рейсу менш ніж за 14 днів до вильоту і якщо ви прибули в пункт призначення із запізненням більше ніж на 3 години.
  • Детальні інструкції див. у статті Як отримати компенсацію за затримку рейсу?

Зміна більш ніж за добу до вильоту

Найчастіше зміни в розкладі та часі рейсів відбуваються за 1-3 місяці до вильоту.

У такому випадку у вас є три варіанти дій:

  • Нічого не робити. Якщо зміна часу лише косметична (часто +- 10 хвилин) або вам зручніше з новим часом, ніж зі старим, то нічого не робіть. Авіакомпанія все одно автоматично перебронює вас на новий рейс. Деякі авіакомпанії вимагають підтвердження цієї зміни за посиланням, яке вони зазвичай надсилають в електронному листі.
  • Знайдіть інший маршрут. Якщо новий час вам не підходить, але вам також потрібно летіти, авіакомпанія повинна запропонувати змінити маршрут, іноді навіть на інший.
  • Поверніть свої гроші. Якщо новий час вам не підходить і вам не потрібно летіти, ви можете вимагати скасування всього рейсу і повного повернення коштів.

Пошук іншого маршруту

Деякі великі авіакомпанії дозволяють пасажирам знайти альтернативний рейс у своєму мобільному додатку або в Інтернеті (за посиланням, надісланим в електронному листі про зміну рейсу), або автоматично перебронювати квитки на інший рейс.

Якщо вас не влаштовує автоматичне перебронювання, ви повинні зв'язатися з авіакомпанією і запросити альтернативну заміну.

У мене є чудовий особистий досвід роботи з авіакомпанією Lufthansa (та іншими авіакомпаніями групи LH, такими як Austrian та Swiss) щодо зміни рейсів. Мені завжди вдавалося самостійно знайти заміну рейсу в додатку.

Правила перебронювання на інший рейс не є універсальними, і у кожної авіакомпанії вони свої. Але на практиці вони застосовуються:

  • авіакомпанія повинна доставити вас до місця призначення якнайшвидше.
  • запропонувати безкоштовний альтернативний рейс
  • самостійно впоратися з перебронюванням на іншу авіакомпанію-партнера
  • у випадку повернення коштів, вони завжди повинні пропонувати реальні гроші, а не просто кредити на майбутні покупки квитків

І навпаки, авіакомпанія може не дотримуватися цих вимог:

  • перенести час вильоту назад, щоб ви провели в пункті призначення спочатку запланований час
  • перебронювати вас на рейс до зовсім іншого міста (деякі авіакомпанії це дозволяють, наприклад, Wizz Air)

Особливо великі авіакомпанії мають набагато більшу гнучкість - у них більше рейсів і більше авіакомпаній-партнерів, на які вони також можуть вас перебронювати.

З лоукостами або дуже маленькими авіакомпаніями варіативність, як правило, менша.

Зміна розкладу в аеропорту

Авіакомпанії можуть скасувати або затримати рейс навіть за кілька хвилин до запланованого вильоту.

Найпоширеніша причина - погана погода або технічна несправність літака.

У такому випадку поміняти квиток на рейс дуже просто - ви завжди будете мати справу з персоналом авіакомпанії безпосередньо на місці.

Авіакомпанія повинна організувати альтернативний рейс до кінцевого пункту призначення, або за іншим маршрутом з іншими компаніями, або, можливо, на день пізніше. У цьому випадку авіакомпанія також зобов'язана надати харчування та готель.

  • ℹ️ На цьому сайті ми розповідаємо про те, як ми добиралися з аеропорту до центру міста, а також рекомендуємо найкращі пам'ятки, які варто відвідати в різних куточках світу.

Як зв'язатися з авіакомпанією?

Ось найпоширеніші способи зв'язатися з авіакомпанією:

  • по телефону
    • у переважній більшості випадків найшвидше рішення
    • часто єдине можливе рішення, багато авіакомпаній не дозволяють ніяких інших контактів
    • деякі авіакомпанії (наприклад, у мене був поганий досвід з Air Mauritius ) не мають безкоштовної телефонної лінії, тому у вас немає іншого вибору, окрім як дзвонити за кордон за високими тарифами
  • через веб/мобільний додаток
    • особливо великі авіакомпанії часто дозволяють змінювати через "Керування бронюванням" тощо, де ви можете вибрати рейс самостійно
    • для менших авіакомпаній ця опція зазвичай недоступна
  • через соціальні мережі
    • якщо вам не хочеться дзвонити, можна спробувати звернутися до офіційних профілів авіакомпаній у Facebook / Messenger / Instagram
    • іноді агенти авіакомпаній швидко реагують і можуть вирішити проблему (у мене був хороший досвід з TAP)
    • однак цей варіант не завжди доступний і не завжди працює надійно
  • електронна пошта
    • цей варіант рекомендується лише у випадку, якщо у вас багато часу до вильоту
    • авіакомпанії часто відповідають на електронні листи через кілька тижнів або навіть не відповідають взагалі

Що робити у випадку банкрутства авіакомпанії

Це ситуація, коли пасажир, як правило, не має майже ніяких прав, які можна було б захистити в судовому порядку.

  • Ви повинні організувати заміну рейсу за власний рахунок
  • ви не отримаєте назад свої гроші від збанкрутілої авіакомпанії
  • ваш єдиний шанс - звернутися до свого банку чи емітента картки за "чарджбеком" або мати страховку на випадок банкрутства компанії.

Найпоширеніші запитання

Що робити, якщо зміна стосується лише одного сегмента?

Ви можете подати запит на зміну всього бронювання, а не тільки одного конкретного рейсу.

Чи може авіакомпанія перебронювати мене на гірший стикувальний рейс?

Так, вам можуть запропонувати альтернативу з гіршою авіакомпанією (наприклад, з гіршою відстанню між кріслами). Якщо така зміна вас не влаштовує, ви можете звернутися до авіакомпанії та запропонувати іншу альтернативу, якщо вона доступна.

Чи можу я відмовитися від запропонованих змін?

Так, якщо жодна альтернатива вас не влаштовує, ви можете відмовитися від усього і вимагати повного відшкодування.

Залишилися питання?

Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...

1 коментар

Увійдіть до Cestee

... світова туристична спільнота

Продовжуйте у Facebook

Ще не маєте свого облікового запису? Зареєструйтеся