Бізнес-клас Aegean Airlines Airbus A321neo (ATH-PRG)

Ось уже три роки грецький національний перевізник Aegean Airlines є "моєю" авіакомпанією.
Я активно накопичую милі для їхньої програми для часто літаючих пасажирів Miles+Bonus, яка є найпростішим шляхом до статусу Star Alliance Gold, а також дуже дешевих варіантів нагородних квитків.
Купівля бізнес-класу
Aegean Airlines пропонує безкоштовне підвищення класу обслуговування до бізнес-класу для учасників програми для часто літаючих пасажирів Miles+Bonus.
- 2 рази на рік для учасників програми Silver Miles+Bonus
- 4 рази на рік для учасників програми Gold Miles+Bonus
Умовою є те, що початковий квиток економ-класу не повинен бути придбаний за найдешевшим тарифом Light, а успіх підвищення класу обслуговування, звісно, залежить від наявності вільних місць.
Однак на менш "комерційних" маршрутах, таких як Афіни-Прага, ймовірність успішного підвищення класу досить висока.
Я придбав квиток в один бік Родос RHO - Афіни ATH - Прага PRG за тарифом Flex з відрядження на Родос додому за 132 євро.
Платний квиток бізнес-класу обійшовся б мені в 565 євро. Чи варто воно того? Судіть самі нижче.
Перевірте ціни на бізнес-клас на aegeanair.com
Я прошу підвищення класу обслуговування на рейсі Афіни-Прага лише тому, що не хочу витрачати безкоштовне підвищення на короткому внутрішньому рейсі, де сервіс скорочений до мінімуму.
Приблизно за 72 години до вильоту я отримую підтвердження про підвищення до бізнес-класу.
Реєстрація в аеропорту
Незважаючи на те, що мій перший рейс з Родосу до Афін летить економ-класом, завдяки моєму золотому статусу я можу пройти ту ж саму реєстрацію, що й пасажири бізнес-класу.
На Родосі є чітко позначена стійка лише для пасажирів бізнес-класу та пасажирів зі статусом Star Alliance Gold, а реєстрація проходить дуже цивілізовано і швидко.
Я отримую бирку "Пріоритет" на свій багаж, але я отримав би її і без підвищення класу обслуговування просто завдяки золотому статусу.
Пасажири бізнес-класу мають спеціальний прискорений прохід через контроль безпеки на Родосі, де я не чекаю жодної хвилини.
Зал очікування під час пересадки
У Aegean Airlines немає лаунжу на Родосі, навіть для учасників програми Star Alliance Gold.
Тому я використовую свій план Revolut Metal з безлімітним проїзним DragonPass і відвідую місцевий The Lounge.
Я отримаю право на флагманський зал Aegean Airlines, коли зроблю 2-годинну пересадку в Афінах. Я пам'ятаю його як вище середнього з минулих візитів, тому я дуже чекаю на нього!
Однак, коли під час посадки на рейс Родос - Афіни я побачив у додатку Flightradar24, що наш літак ще не вилетів з Афін, мені стало зрозуміло, що при пересадці на інший літак у залі очікувати нічого не доведеться.
Остаточна затримка врешті-решт зупинилася на 90 хвилинах, тож я просто виходжу з літака в Афінах і плавно переходжу до виходу на посадку на рейс до Праги.
У зал очікування я не встигаю. Але з програмою для часто літаючих пасажирів Miles+Bonus я точно не розлучаюся, тож можливість для огляду обов'язково буде.
- Порада: у вас довга нічна пересадка в Афінах? Зупиніться в готелі Sofitel Athens Airport ***** прямо навпроти терміналу.
Посадка - одним словом: хаос
Посадка на літак відбувається через "автобусні ворота" на першому поверсі. Як і під час будь-якого візиту до найбільшого аеропорту Греції, я шкодую, що саме авіакомпанія з головним хабом в Афінах має таку щедру програму для часто літаючих пасажирів. Мені не подобається цей аеропорт.
Я з жахом спостерігаю, як персонал на реєстрації повністю покірно намагається розділити неорганізовану юрбу людей на пасажирів економ- та бізнес-класу і прилаштувати мене до якогось місця.
Зазвичай Aegean Airlines докладає зусиль, щоб під час посадки на літак висилати окремі автобуси для бізнес-класу, але сьогодні це було не так.
Я заходжу в літак однією з останніх...
Салон і крісла - нудний "євробізнес-клас"
Я лечу до Праги на літаку з реєстраційним номером SX-NAM, тобто на Airbus A321neo 2-річної давнини.
Однак навіть у найновіших літаках Aegean Airlines не має повноцінних місць бізнес-класу, а, як, мабуть, і всі європейські авіакомпанії, лише типовий "євро-бізнес-клас".
Це означає стандартні крісла економ-класу з трохи більшим простором для ніг і заблокованим середнім сидінням.
Сидіння не має жодних додаткових функцій у порівнянні з кріслами економ-класу - стандартний підголівник, стандартний столик для їжі, стандартний відсік для бортових журналів і стандартна опція відкидання спинки крісла.
Окрім додаткового простору для ніг, тут немає нічого додаткового.
Прохолодні напої в польоті
Головною перевагою бізнес-класу, окрім лаунжу, який я не встиг спробувати, є значно краща їжа, ніж в економ-класі.
Однак, чи стосується це також і Aegean Airlines? Ця авіакомпанія надає безкоштовні (за європейськими мірками) досить щедрі закуски навіть в економ-класі.
Але я можу відповідально заявити, що в бізнес-класі їжа дійсно набагато смачніша.
Меню доступне в бардачку сидіння перед вами з самого початку польоту.
Загалом під час 2-годинного польоту до Праги пропонується три види харчування.
Вітальний напій
Але це лише вода, сік або вино, без горішків чи інших закусок.
Після вітального напою ми отримуємо гарячий рушник, що також є додатковою перевагою у порівнянні з економ-класом.
Основне харчування
На післяобідніх рейсах подається стандартне гаряче харчування з закускою, десертом і вибором алкогольних і безалкогольних напоїв.
Весь основний сервіс подається на одній таці, але це, зрозуміло, є стандартним на коротких європейських рейсах.
- Закуска - тільки один варіант: салат з буряка з апельсином, молодою морквою і цатікі. Я їла краще, смак був надзвичайно прісний.
- Основна страва - на вибір два варіанти: смажене куряче філе з пюре із селери або риба з помідорами і картоплею. Я обираю рибу, але і ця страва мене не особливо вразила, смак знову ж таки дуже прісний.
- Десерт - лише один варіант: манна халва з сиром манурі. Це було однозначно найкраще з усього обіду. Чудова солодка родзинка.
Перекус перед польотом
Ви можете замовити необмежену кількість безалкогольних напоїв, вина, пива або коктейлів перед посадкою або в будь-який час після основного прийому їжі.
Також можна замовити каву або чай.
Невеликі закуски до прибуття не подаються.
Я обираю капучино, навіть якщо це вже ранній вечір. Поціновувачі пробачать мені таку витівку.
Інші послуги на борту та екіпаж
У порівнянні з економ-класом, безкоштовним є лише wi-fi.
Після реєстрації на рейс просто вводиш код бронювання, система розпізнає, що це квиток бізнес-класу, і робить інтернет безкоштовним.
Швидкість хороша для серфінгу в інтернеті, але не для потокового відео.
Екіпаж був, мабуть, найяскравішим моментом усього досвіду. Досвідчена стюардеса і дуже молодий стюард, з іншого боку, були ідеальними.
Вони чудово збалансували площину корисності та природності. Їх поведінка була дуже професійною, але водночас дружньою і природною.
Моя оцінка
Цей конкретний досвід мені важко оцінити.
Я "витратив" лише одне безкоштовне підвищення класу обслуговування до бізнес-класу, тож де-факто це не коштувало мені нічого додатково.
Однак, якби я був платним пасажиром або придбав бізнес-клас за милі для часто літаючих пасажирів, я був би дуже розчарований.
Салон і крісла стандартні, як у більшості європейських авіакомпаній, а це означає, що вони точно не варті додаткових €400+ за стандартний економ-тариф.
Їжа була нижчою за середню з моєї точки зору, а досвід повторної посадки був абсолютно жахливим.
А як щодо вас? Чи будете ви доплачувати за бізнес-клас під час наступної подорожі з Aegean Airlines? Або ваш досвід був більш позитивним?
Залишилися питання?
Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...
2 коментарі

Цей євробізнес - це відшліфований мотлох. Я не думаю, що хтось купує це за власні гроші. Економія за частку ціни, в ідеалі на Літераку.
А капучино, очевидно, в наші дні вже не в моді, якщо вже на те пішло, то краще caffé corretto - бажано з граппою. Крім того, це чудова нагода скуштувати грецького узо.
Мене розвеселило, що для нас двох, які летіли у справах з WAW до ATH, в ATH приїхав окремий автобус, щоб забрати нас з літака, а іншим довелося чекати на наступний...
Але весь час було необмежене вино ...
Додатковий автобус для бізнес-пасажирів також доступний на турецьких авіалініях в IST.
Мене скоріше розважало, що нас було двоє.