Бізнес-клас A319 авіакомпанії Lufthansa (PRG-MUC)
У жовтні 2025 року ми подорожували з Праги до Нью-Йорка, щоб випробувати новий бізнес-клас Lufhansa Allegris на Airbus A350.
Ми робили пересадку в Мюнхені на далекомагістральний рейс, тому розглядали один з найкоротших рейсів у мережі Lufthansa - 266 км з Праги до Мюнхена.
Скільки послуг у бізнес-класі можна отримати за 30 хвилин чистого польоту?
Купівля авіаквитка бізнес-класу
Переліт Airbus A319 між Прагою PRG та Мюнхеном MUC був частиною моєї далекої подорожі до Нью-Йорка.
Я заплатив за квиток своїми милями за програмою Aegean Airlines Miles+Bonus, про яку я розповідаю в цьому огляді.
Якби я хотів купити квиток в один бік лише між Прагою та Мюнхеном, то зазвичай ціна бізнес-класу становить близько 330 євро.
Перевірте ціни на бізнес-клас на сайті lufthansa.com
- Прага PRG - Мюнхен MUC
- Час польоту 35 хвилин
- 1D
- Літак: Airbus A319, D-AIBK
Реєстрація в аеропорту
Реєстрація тільки в аеропорту Праги, в Мюнхені немає транзитної зони.
Ми вже в аеропорту за 3,5 години до вильоту, але оскільки у Lufthansa є кілька щоденних вильотів з Праги, реєстрація можлива протягом усього дня.
Ми не чекаємо жодної хвилини біля стійки пріоритету, і наш багаж реєструється до кінцевого пункту призначення.
Зал очікування та посадка на рейс Erste
Пасажири бізнес-класу, які подорожують з Lufthansa, можуть користуватися залом очікування Erste в Празі безкоштовно, але тільки якщо він не заповнений, що трапляється досить часто.
Зал очікування нижче середнього для великих європейських аеропортів, і я детально описую його в огляді залу очікування Erste.
Посадка стандартна по зонам і порядок посадки суворо дотримується.
Ми сідали в зону 2, одними з перших.
Салон і крісла - європейська класика
Чи варто взагалі детально описувати бізнес-клас на європейському рейсі?
Практично у всіх авіакомпаній він однаковий. Стандартні крісла, як в економ-класі, але з тією різницею, що середнє крісло завжди залишається розблокованим і незайнятим.
Lufthansa нічим не відрізняється.
На європейських рейсах пасажири бізнес-класу не отримують жодного набору зручностей чи інших додаткових послуг.
Їжа під час 30-хвилинного польоту
Хоча я нічого не очікував від сидінь і комфорту, мені було дуже цікаво дізнатися про сервіс.
Переліт з Праги до Мюнхена дуже короткий, буквально кілька хвилин у повітрі.
Після того, як екіпаж обійшовся без першої послуги - однієї маленької пляшки води - я був переконаний, що харчування буде зведене до абсолютного мінімуму, і ми отримаємо максимум коробку цукерок.
Але в підсумку я був дуже приємно здивований.
Одразу після посадки на борт літака ми отримуємо повноцінний сервіс. На жаль, вибору немає, тому всі отримують лосось зі смачним кішем і шоколадним мусом.
Крім того, необмежене споживання алкогольних і безалкогольних напоїв - обмежене, звичайно, дуже коротким часом польоту.
Перед самою посадкою нам ще дають по маленькій стильній шоколадці.
Моя оцінка
Твердий продукт, тобто крісла і салон, взагалі не варто оцінювати. В цьому відношенні в бізнес-класі занадто багато додаткового в порівнянні з економ-класом - ви отримуєте лише вільне місце поруч з собою.
Я був приємно здивований прохолодними напоями на такому короткому перельоті.
Обслуговування було дуже професійним, і екіпаж встиг обслужити всіх пасажирів бізнес-класу, включаючи повторну подачу напоїв, навіть за кілька хвилин польоту.
Звичайно, немає сенсу платити за бізнес-клас на рейсі з Праги до Мюнхена, але як стиковка на далекому рейсі, для мене це продукт, який не вразить, але й не образить.
На яких ще рейсах ми подорожували?
Порівняйте, як виглядає регіональний бізнес-клас в інших авіакомпаніях або на інших маршрутах і літаках, в інших наших оглядах.
Ці топові огляди вже є на сайті:
- Aegean Airlines, Airbus A321or, Athéhy-Prague
- Smartwings, Boeing 737 MAX 8, Прага-Салала
- Condor, Airbus A320, Франкфурт-Прага
Ці рейси з'являться у найближчі місяці:
- Egyptair, Airbus A320neo, Каїр-Мюнхен
- Lufthansa, Airbus A320neo, Мюнхен-Каїр
- ITA Airways, Airbus A321neo, Каїр-Рим
Залишилися питання?
Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...
Схоже враження я отримую з досвіду польотів бізнес-класом LH та Swiss на коротких рейсах - і насправді, бачачи відносно низькі ціни бізнес-класу по всій Європі, хто може оцінити (і виправдати) поєднання лаунжу, пріоритетної посадки (так, це ні про що не говорить), відчуття більш персоналізованого обслуговування, гарантії вільного місця поруч з вами, а головне - кращого і більш "повноцінного" харчування і особливо багажу при високій нормі провозу (якщо це те, що йому потрібно), я вважаю, що "європейський бізнес" іноді може бути цілком вартим тих грошей, що ви витрачаєте, а також миль. Особливо це стосується перельотів з пересадкою, що означає додатковий зал очікування на пересадці і стільки ж на зворотному шляху. Любителі польотів можуть навмисно комбінувати кілька пересадок - але це знову ж таки коштує додаткових податків. З Swiss я знайшов бізнес на короткому перельоті навіть трохи кращим (ну, він також був трохи довшим, ніж переліт до/з MUC), головним чином через можливість забронювати онлайн заздалегідь з набагато ширшого спектру варіантів, навіть з ZRH. Якщо у вас є гроші (гроші, милі або і те, і інше), спробуйте, це має певну додаткову цінність через приємне відчуття того, що ви побалували себе чимось додатковим :-)