Відгуки про Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - кращий бізнес-клас?

Коли німецька Condor представила бізнес-клас Airbus A330-900neo у 2022 році, мені одразу стало зрозуміло, що я просто зобов'язаний його спробувати!
Для святкової авіакомпанії це був великий крок, який викликав ажіотаж в авіаіндустрії. Тому що це виглядає чудово! Набагато краще, ніж бізнес-клас багатьох великих авіакомпаній...
Бізнес-клас Condor дійсно один з найкращих в Європі? Я спробував його на собі в серпні 2025 року. Ви також користувалися бізнес-класом Condor і як він вам сподобався?
Перевірте ціни на бізнес-клас на сайті condor.com
Купівля бізнес-класу
Мені знадобилося 3 роки, перш ніж з'явилася можливість спробувати новий бізнес-клас. Однак, плануючи подорож додому з ділової поїздки до Куала-Лумпура та Маврикія, така нагода випала.
На мої дати ціна перельоту з Маврикія до Праги через Франкфурт в один бік становила 1 250 євро, що є пристойною ціною.
Але зрештою я натрапив на ще кращу пропозицію: Йоганнесбург - Франкфурт - Прага за 1 000 євро. Я був радий продовжити свою подорож на 3 дні, оформивши путівники в аеропортах Південної Африки.
Крім того, ви можете заробити милі для часто літаючих пасажирів Alaska Airlines з Condor, який є найкращим альянсом oneWorld FFP для мене.
Я купую квиток за 2 місяці до вильоту безпосередньо на сайті condor.com.
Одразу після вибору місця я доплачую 199 євро за Business Class Prime Seat. Читайте далі, щоб дізнатися, в чому різниця між стандартним місцем і місцем класу "Преміум".
- Маршрут: Johannesburg JNB – Frankfurt FRA (і далі Прага PRG з пересадкою на Airbus A320)
- Порада: Почитайте мій інший відгук про бізнес-клас на рейсі FRA-PRG
- Час польоту: 10.5 годин
- Кількістьмісць: 2K
- Літак: Airbus A330-900neo, D-ANRF (сині смуги)
Реєстрація в аеропорту
Я реєструюсь онлайн за 24 години до вильоту, але оскільки я подорожую з зареєстрованим багажем, мені все одно доводиться відвідувати стійку реєстрації в аеропорту.
Condor використовує стійки реєстрації Йоганнесбурзької авіакомпанії JNB в терміналі B, які відкриваються за 3,5 години до вильоту.
Для пасажирів бізнес-класу є окремі стійки, і я не стою в черзі жодної хвилини.
У бізнес-класі діє обмеження на вагу в 30 кг, і багажу присвоюється пріоритетна бирка. Ви можете дізнатися, які обмеження на перевезення багажу в інших класах і які максимальні розміри ручної поклажі на нашій сторінці про багаж Condor.
Я отримую посадкові талони до самої Праги, тому мені не потрібно залишати транзитну зону у Франкфурті.
- Наша порада: зупиніться на ніч у комфортабельному готелі InterContinental 5* прямо навпроти терміналу аеропорту Йоганнесбурга.
Зал очікування та посадка на рейс
В Йоганнесбурзі Condor використовує зал очікування Bidvest в міжнародному терміналі А.
Це скоріше вище середнього для контрактного залу, який використовується багатьма авіакомпаніями і доступ до якого надається за допомогою величезної кількості кредитних карток та карток для часто літаючих пасажирів.
Сидіння зручні, мені не доводиться чекати 15 хвилин на душ, а харчування дуже пристойне.
Я більш детально розповім про зал очікування Bidvest Lounge у своєму огляді.
Коли до вильоту залишається менше години, я залишаю зал очікування і прямую до виходу на посадку.
Для бізнес-мандрівників створена окрема зона попередньої посадки з кріслами.
Посадка відбувається точно за розкладом і дуже добре організована. Яка різниця з моєю останньою подорожжю бізнес-класом Aegean Airlines!
Салон бізнес-класу - чудове перше враження
В Airbus A330-900neo Condor є 30 місць бізнес-класу у 8 рядах і конфігурація 1-2-1.
Перший ряд містить 4 Prime Seat, а решта складається з 26 стандартних місць бізнес-класу.
Перше враження - чудове.
Я не приховую, що божевільна "смугаста" айдентика, яку Condor використовує з 2022 року, є моїм улюбленим дизайном в авіаіндустрії за всю історію.
Смужки всюдисущі навіть у бізнес-класі, але весь салон виглядає дуже елегантно завдяки темно-синьому кольору в поєднанні з імітацією дерева!
Amenity-kit та кошик із закусками
Аксесуари та зручності, які роблять перельоти приємнішими, є невід'ємною частиною бізнес-класу, особливо на далекомагістральних рейсах.
Пасажири Prime Seat знайдуть ці зручності у своїх кріслах:
- Навушники з функцією шумозаглушення для IFE (але ви можете використовувати власні навушники, які підключаються до монітора через Bluetooth)
- Маленька сумка - travel organizer
- Amenity-kitдо якої входять
- зубна щітка
- маска для очей
- шкарпетки
- Ритуальна косметика - бальзам для губ з оленячого жиру, крем для рук, зволожуючий крем для обличчя, спрей для тіла
На підставці для ніг ви знайдете інше спорядження.
- Капці
- Подушка
- Ковдра
- Постільна білизна
Перед їжею екіпаж завжди пропонує гарячі вологі рушники, щоб витерти руки та обличчя.
Після зльоту екіпаж ще запропонує піжаму (на жаль, на моєму рейсі були доступні лише піжами розмірів L/XL), а також дуже гарний кошик з різноманітними закусками, яких не отримують пасажири стандартних місць.
Prime Seat vs. Standard Seat - У чому ж відмінності?
Давайте тепер подивимося, чим відрізняється перший ряд місць "Прайм" від решти салону літака.
У порівнянні зі стандартними кріслами, крісла класу "Прем'єр" мають наступні переваги:
- Величезний простір - крок сидіння становить 2 метри порівняно зі 112 сантиметрами стандартного бізнес-крісла.
- Надзвичайно широка підставка для ніг, яка також може слугувати сидінням для спільної трапези з вашим супутником
- Більший монітор IFE (24 дюйми проти 17 дюймів у стандартному кріслі)
- Невеликий простір для зберігання поруч з підставкою для ніг (стандартні крісла не мають такої шухляди)
Стандартне сидіння
Сидіння Prime (більше фото нижче)
Крім того, ви отримуєте кілька додаткових невеликих, але приємних бонусів у порівнянні зі стандартним сидінням:
- Кошик для закусок
- Піжама
- Набір зручностей з продукцією Riutals (зі стандартним кріслом доступний лише найпростіший набір зручностей)
Огляд від Prime Seat - найкраще місце в європейському небі?
Я сиджу в своєму 2K кріслі, і найперше відчуття - приголомшливе. Я навіть не можу пригадати, чи відчував я коли-небудь більш просторе крісло в бізнес-класі.
Простір для ніг дійсно величезний, як в довжину, так і в ширину завдяки масивній підставці для ніг. Сидіння приємно широке і досить м'яке.
Зручна шафка поруч з підставкою для ніг ідеально підходить для зберігання, наприклад, проїзних документів або посадкових талонів. У ній також можна розмістити телефон.
Крім того, між сидінням і проходом є відносно велика зона для зберігання речей, але немає шафки, що замикається.
Управління кріслом дуже просте та інтуїтивно зрозуміле за допомогою сенсорних кнопок під підлокітником. Ви можете швидко і легко розкласти крісло в ліжко без допомоги екіпажу.
Сидіння також оснащене універсальним роз'ємом з портами USB-A та USB-C.
Обідній стіл суцільний і розкладається одним клацанням внизу. Оскільки на Prime Seat так багато місця, ви можете безпечно залишати сидіння з розкладеним столом, що дуже зручно.
Перші враження чудові, і я можу сміливо сказати, що Prime Seat Condor в його класичному розкладному вигляді - одне з найкращих крісел бізнес-класу, на яких мені доводилося літати.
Порівнюючи крісло з моїм останнім далекомагістральним перельотом в бізнес-класі Air India, різниця не може бути більшою.
Складання крісла в ліжко - як я спав?
Але, звичайно, найважливіше відбувається між основним обслуговуванням і ранковим сніданком - особливо під час довгого нічного перельоту.
Ліжко в бізнес-класі.
Розкладається сидіння дуже просто, одним натисканням кнопки.
Перед цим, звичайно, я йду в туалет, щоб переодягнутися в піжаму.
Ліжко має довжину 2 метри, а завдяки ширині крісла Prime Seat ви можете комфортно спати в абсолютно будь-якому положенні.
Ковдра дуже гарна з логотипом "Condor" і характерними смужками.
Якби сидіння було відокремлене від проходу якоюсь перегородкою, я б відчував себе скоріше в першому класі, ніж в бізнес-класі.
Купити авіаквиток бізнес-класу на сайті condor.com
Але якщо ми говоримо про відчуття приватності, то воно забезпечується навіть без ширми або дверей. Бо якщо ти лежиш, то не бачиш проходу, а тим більше інших пасажирів.
Хоча я був сповнений вражень і насправді не хотів спати, я врешті-решт заснув над Камеруном і прокинувся приблизно через 6 годин над Європою.
За весь час я не прокинувся жодного разу - чудовий досвід!
Їжа під час польоту
Сидіння чудове, ліжко чудове, але як щодо обслуговування та якості їжі?
Прохолодні напої однакові для пасажирів стандартного та преміум-класу.
Вітальний напій та арахіс
Перша послуга надається перед зльотом у вигляді вітального напою. На вибір пропонується ігристе вино, сік або вода.
Я майже не вживаю алкоголь, коли подорожую сам, тому обираю апельсиновий сік.
Перед стартом я вивчаю роздруковане меню, яке є на кожному кріслі.
Перед основним прийомом їжі ми отримуємо горішки та воду.
Основне обслуговування
Я дуже ціную те, що перше обслуговування відбувається практично відразу після посадки, щоб максимізувати можливість поспати під час нічного перельоту.
Закуски різноманітні і включають такі продукти, як креветки, кабачки, хумус, хліб і салат. Однак вибору немає - пропонується лише один варіант закусок.
Команда дуже ефективна та уважна, і збирає врожай практично одразу після того, як я закінчую доїння.
Основна їжа приноситься за кілька хвилин. Тут є 3 різні страви на вибір. Я обрав лосося з рисом басматі.
Чесно кажучи. Я не був у захваті ні від закуски, ні від основної страви.
І риба, і рис були досить пересушені, з іншого боку, порція була великою. Бувало й гірше, але в літаку я точно їв набагато краще.
Перед десертом мені дали невелику сирну тарілку.
Але солодке наприкінці у вигляді кокосової тарталетки з начинкою з маракуї - це казково!
Сніданок
Під час польоту не подається середній сніданок, але це зрозуміло на нічному маршруті. Особисто я б все одно не скористався ним - зрештою, я навіть не зміг би з'їсти все, що було в кексі.
Приблизно за годину до посадки ми снідаємо.
На жаль, вибору немає - лише 1 вид страв.
Сніданок був, мабуть, найслабшою ланкою всього польоту. Порції були дуже маленькими і вкрай нецікавими в кулінарному плані.
Обслуговування в польоті та екіпаж
Перш за все, я повинен відзначити чудову роботу екіпажу!
Їм точно вдалося збалансувати доброзичливість і розслаблену невимушену поведінку в той же час. Швидкість обслуговування також була абсолютно відмінною, що я особливо ціную на нічних рейсах, коли хочеться поспати якомога довше.
Розважальна система
Масивний 24-дюймовий монітор з роздільною здатністю 4K має характеристики першокласної розважальної системи, а не просто бізнес-класу.
Але найяскравіший момент настає під час перегляду фільмів і телепередач.
Чесно кажучи, я, мабуть, ніколи не бачив такої великої пропозиції, включаючи найновіші фільми. Абсолютно досконало!
Дисплей сенсорний, але оскільки він знаходиться майже за 2 метри від мене, є сучасний пульт дистанційного керування. Щоправда, він не дуже чутливий і не дуже інтуїтивно зрозумілий.
Монітори на стандартних сидіннях лише 17-дюймові, але все одно дуже хорошої якості. Асортимент фільмів і телепередач на них ідентичний.
Wi-fi
Для пасажирів бізнес-класу безкоштовний інтернет доступний протягом усього польоту.
Wi-fi функціонує під час польоту на рівні польоту, тобто не під час зльоту і посадки.
Швидкість інтернету значно варіюється в залежності від того, де знаходиться літак в даний момент. Я використовував інтернет для спілкування в чаті. Я також намагався працювати, але це було практично неможливо через паршиву швидкість.
Всім пасажирам після зльоту видають картку з кодом доступу, який потрібно вводити при вході в wi-fi.
Туалети
На кожні 30 пасажирів припадає 3 туалети, призначені тільки для пасажирів бізнес-класу.
Туалети завжди бездоганно прибрані, і ви можете взяти освіжаючу серветку або беруші з кошика біля раковини.
Висновок - чи найкращий бізнес-клас в Європі у Condor?
Зізнаюся, що я, мабуть, не можу бути надто об'єктивним. Condor - мій улюблений бренд завдяки своєму унікальному смугастому дизайну.
І це почуття тільки зміцнилося завдяки абсолютно чудовому досвіду перельоту в бізнес-класі.
Плюси
- Prime Seat - один з найкращих жорстких продуктів в Європі (як сидіння і як ліжко)
- навіть стандартні сидіння виглядають добре і вище середнього
- Сучасне розташування сидінь 1-2-1, що забезпечує багато приватного простору
- Чудова розважальна система, яку можна порівняти навіть з IFE Еміратів
- Професійний екіпаж
- Часто вигідні ціни
Мінуси
- Їжа - сніданок найгірший, який я коли-небудь куштував у бізнес-класі + бідний вибір (лише 1 варіант закусок та сніданку)
- Дещо неінтуїтивний контролер IFE
- Дуже базовий набір зручностей, якщо ви подорожуєте на стандартному сидінні
Чи має Condor найкращий бізнес-клас в Європі? Напевно, є й кращі, особливо коли мова йде про їжу. Але якщо врахувати часто дуже хороші ціни, абсолютно чудові місця і професійно підготовлені екіпажі, то, думаю, ви погодитесь зі мною, що бізнес-клас Condor - це безумовно вище середнього.
Як виглядає євробізнес-клас на регіональних маршрутах? Подивіться мій відгук про переліт Франкфурт-на-Майні - Прага.
За це варто доплатити Prime Seat?
І наостанок, давайте оцінимо, чи заплатив би я ще раз 199 євро за преміум-місце в 1-му ряду.
Сидіння Stadnard також виглядали зручними, але якщо ви високі або громіздкі, то я думаю, що доплата за преміум-місце точно не буде марною тратою грошей.
Там просто значно більше місця в довжину і ширину.
Звичайно, я б не заплатив 199 євро за піжаму, додатковий кошик з солодощами та кращий набір зручностей, але я б заплатив за комфорт.
А як щодо вас, чи доплатили б ви за місце в преміум-класі?
Залишилися питання?
Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...