Старий перший клас Lufthansa: огляд польоту на Boeing 747-8 (FRA-HND)

Місце 2A

Я мріяв літати першим класом відтоді, як зацікавився авіаперельотами. У листопаді 2025 року мені нарешті вдалося спланувати ділову поїздку до Японії з перельотом першим класом авіакомпанії Lufthansa.

Туди я летів старим продуктом - Boeing 747-8, а назад - новим Allegris First Class на Airbus A350-900.

Пошук найдешевшого тарифу на перший клас

Lufthansa є членом Star Alliance, де я використовую Miles + Bonus від грецької авіакомпанії Aegean Airlines як основну програму для заробляння миль.

Хоча за цією програмою можна забронювати квитки в перший клас Lufthansa, але вони доступні лише в старій компоновці, а не в новому Allegris First Class, де є лише 3-4 місця в літаку.

Бронювати за милі лише переліт в один бік не мало б сенсу, оскільки тарифи першого класу в один бік зазвичай не є вигіднішими за перельоти в обидва боки.

Тому у мене не було іншого вибору, окрім як купити зворотній переліт за "готівку".

Детальніше про пошук маршрутів, на яких літає новий перший клас Allegris, я розповідаю в цьому огляді.

Зрештою, вибір припав на Токіо - досить довгий переліт, щоб я могла насолодитися першим класом, плюс було зручно відвідати Японію по роботі і оновити кілька путівників на нашому сайті.

Після довгих пошуків і прикидань різних комбінацій, я обрала зворотній рейс Каїр - Токіо, з ідеєю спробувати старий перший клас на шляху туди і новий Allegris на зворотному шляху.

Квиток з Каїра виявився найдешевшим - я заплатив 5 200 євро. Я купував квитки безпосередньо на сайті авіакомпанії lufthansa.com.

Найдешевші рейси з Праги та околиць коштували б близько 10 000 євро, а найдешевші рейси безпосередньо з європейських аеропортів з Осло та Лісабона я знайшов за ціною близько 7 000 євро.

Стикувальні рейси з Каїра

Я самостійно дісталася до Каїра з Праги, скориставшись аеропортом Сфінкс SPX, описаним у нашому путівнику, і відвідавши нещодавно відкритий GEM - Великий єгипетський музей.

Квиток першого класу включав пересадку в бізнес-класі, оскільки перший клас не доступний на регіональних літаках. Відгуки про ці перельоти також можна знайти за цими посиланнями:

Реєстрація в приватному залі очікування першого класу

Я свідомо обрав таку комбінацію рейсів, щоб мати якомога довший час пересадки у Франкфурті. У підсумку він склав понад 22 години, тож я ще встиг походити по чудових різдвяних ярмарках Франкфурта-на-Майні!

Але головною причиною було, звичайно, відвідування всесвітньо відомого терміналу першого класу (FCT), ймовірно, найкращого залу очікування аеропорту в світі, розташованого в абсолютно окремій будівлі від головного терміналу.

Ви можете знайти повний опис, включаючи фотографії, в моєму огляді терміналу першого класу у Франкфурті-на-Майні.

Посадка на лімузин

Паспортний контроль проходить безпосередньо в терміналі першого класу, звідки пасажирів доставляють до літака на лімузині.

Якщо ви єдиний пасажир на рейсі, ви подорожуватимете в новому BMW 7 серії.

У моєму випадку на рейсі до Токіо було всього 3 пасажири, тому нас перевезли на Volkswagen Multivan.

Ми виходимо з машини на асфальт, де проходимо всередину до ліфта, який піднімає нас на стандартний посадковий місток.

Салон першого класу в носовій частині літака 747-8

Мені подобається старий перший клас Люфтганзи, судячи з фотографій і відео, але в наші дні я б сказав, що він більше відповідає стандартам дуже хорошого бізнес-класу.

Тому я дуже хочу побачити, якими будуть мої відчуття в реальному житті.

Якби я летів іншим літаком, вони, напевно, були б гіршими. Але салон першого класу культового Boeing 747-8, розташований прямо в носовій частині, де літак звужується, просто створює непереборне і дуже преміальне відчуття!

У Boeing 747-8 завжди є по три крісла з кожного боку біля ілюмінаторів, а потім два крісла посередині поруч один з одним, що ідеально підходить, наприклад, для пар.

Зручне сидіння, мало приватності

Я не можу сказати нічого поганого про самі крісла. Воно дійсно просторе і дуже зручне.

Ширина сидіння становить 78 см (30,5 футів), а відстань між рядами - 210 см (83 фути).

Я дуже ціную величезну кількість місця для зберігання речей, яке незрівнянно більше, ніж у новому Allegris First Class в Airbus A350.

У мене є два просторі відділення між сидінням і вікнами, в які поміщаються всі мої документи, такі як паспорт, посадочні талони, а також, можливо, велике друковане меню або великі навушники.

У підставці для ніг також є велике місце для зберігання, яке можна присунути ближче і покласти на нього ноги.

Я можу зберігати пальто, куртку та інші дрібні речі в шафі в передній частині салону біля дверей.

У Boeing 747-8 також є стандартні верхні відсіки, в яких я зберігаю свій рюкзак. Цього немає, наприклад, в Airbus A350 у новому першому класі Allegris.

Я вже заздалегідь обираю місце 2А. На відміну від нового бізнес-класу Lufthansa Allegris, за вибір конкретного місця в першому класі не стягується додаткова плата.

Однак, озираючись назад, я трохи шкодую про свій вибір. Хоча місця 2A і 2K найвіддаленіші від усіх інших, вони знаходяться прямо біля стійки, за якою екіпаж обслуговує пасажирів.

Тому приватність не зовсім ідеальна, і наступного разу я, мабуть, виберу місця 1A або 1K прямо в носовій частині літака.

Однак найбільшим недоліком цього місця є відсутність дверей, шторки або чогось, що повністю відокремлює мене від оточуючого салону.

Я просто очікував цього в сучасному якісному першому класі (і отримав це на зворотному шляху в салоні Allegris, наприклад).

Сидіння дійсно має висувний екран, але це не зовсім те саме. Рівень приватності не поступається кращим сучасним бізнес-класам.

Позиціонування та керування сидінням

Ви можете самостійно і дуже легко нахилити крісло практично в будь-яке положення в будь-який час, аж до горизонтального lie-flat.

Управління просте та інтуїтивно зрозуміле і здійснюється за допомогою ручних кнопок на правому підлокітнику.

Як я спав? Чудово!

Після вечері я лягаю спати.

Хоча я можу самостійно розкласти сидіння до горизонтального положення, постільна білизна, матрац і ковдра зберігаються у відсіках в носовій частині літака, до яких має доступ лише екіпаж.

Ліжко має довжину 81'' (205 см), тому на ньому можуть спати навіть дуже високі люди.

Разом з шириною понад 70 см, ліжко надзвичайно просторе і зручне.

Ковдра та матрац чудові, м'які та теплі.

Я не можу не відзначити, що ліжко настільки ж зручне, як і моє власне, і я чудово виспався.

Єдиним недоліком, можливо, у порівнянні з новим Allegris First class, є вищезгадана відсутність дверей або повного екрану, що відокремлює сидіння від оточення.

Вночі світло в салоні приглушене, але якщо пасажир попереду вас увімкне лампу для читання, світло майже засліплює весь салон.

Я склав своє ліжко в сидіння приблизно за 2 години до посадки. В цілому, я спав приблизно менше 7 годин.

Їжа та напої під час польоту

Обслуговування під час польоту однакове як у старому, так і в новому першому класі Allegris, і відрізняється лише в залежності від того, нічний чи денний у вас рейс.

Мій рейс з Франкфурта до Токіо вилітає невдовзі після 14:00 і прибуває наступного дня близько 10:00.

Вітальний напій і роздруковане меню

Першим на борту літака є вітальний напій, оливки, горіхи та гаряча волога серветка.

Ви можете вибрати будь-який напій, доступний на борту, я обираю традиційне шампанське.

Перед вильотом всі пасажири отримують роздруковане меню і дуже широку карту вин.

Будь-яка кількість напоїв у будь-який час під час польоту

Ви можете попросити будь-який напій або невеликі закуски, наприклад, печиво або крекери, в будь-який час.

Перед основним прийомом їжі я п'ю свій улюблений фірмовий коктейль Lufthansa - Avionic.

Шведський стіл величезний і важкий, і екіпаж завжди залишає вам чайові. Однак, якщо ви хочете, ви можете дати чайові самостійно. Стіл розташований в одному з відсіків під ілюмінаторами.

Закуски та ікра

Ще до основного сервісу подається ікра - фірмовий продукт першого класу Lufthansa. Ікорний сервіс - це просто концепція цієї авіакомпанії, з якою знайомі всі постійні пасажири та любителі польотів.

Закуска дуже свіжа, яскрава, легка і смачна! Мені подобається подача, і в порівнянні з обслуговуванням в бізнес-класі, тут більше їжі і набагато більше різноманітності.

Основна страва

Для основної страви я обираю рибу - рибу-чернець - з соусом Бурре Блан. Цього разу подача для мене набагато гірша, ніж закуски, але страва смачна, а головне - легка. Саме такою я її уявляю під час далекого перельоту.

Я не голодний і не перегодований водночас.

Десерт

Оскільки я вибрала досить легку закуску і основну страву, то можу дозволити собі трохи згрішити на десерт!

Я люблю традиційний німецький кайзершмаррен. Тут я отримую його зі сливовим соусом і казковим ванільним морозивом. Не думаю, що я коли-небудь їв кращі крекери "Цезар".

На десерт я п'ю трав'яний чай, щоб краще заснути.

На останній десерт ми отримуємо праліне, яке у Lufthansa завжди чудове.

Mid-flight snack

Перед сном я отримую від екіпажу кошик з цукерками та солоними крекерами, які доступні в кают-компанії протягом усього польоту.

Але це приємний штрих - у мене завжди під рукою закуски прямо біля мого крісла.

Сніданок

Хоча в меню є вибір сніданку, в реальності екіпаж проходить через візок для сніданків, і ви можете вибирати і комбінувати абсолютно будь-який пункт меню.

Я обираю більш здоровий сніданок і цілком задоволений. Якщо я все ще голодний, то не проблема попросити у екіпажу ще чогось з меню сніданку.

Щоб не бути таким вже здоровим, після сніданку я з'їдаю равлика з корицею.

Нарешті, перед посадкою ми отримуємо традиційну коробку з чотирма шоколадними сердечками з лісового горіха.

Amenity-kit та інше обладнання

Крісло обладнане надзвичайно зручними подушкою та ковдрою, якими можна скористатися в будь-який момент під час польоту. Для сну ви отримаєте від екіпажу ще одну ковдру та постільну білизну.

Звичайно, є надзвичайно зручні капці, які я залишаю собі як сувенір. Потім я забуваю їх у першу ж ніч у капсульному готелі в Токіо.

У відсіку біля сидіння ви знайдете таке обладнання:

  • Навушники з шумопоглинанням для IFE (але ви можете використовувати власні навушники, які підключаються до монітора через Bluetooth)
  • негазована вода 0,5 літра

  • Amenity-kitщо включає
    • Зубна щітка + маленька зубна паста
    • волога серветка
    • беруші
    • маска для очей
    • шкарпетки
    • Косметика Augustinus Bader - оленячий жир для губ, крем для рук
    • гребінець
    • ложка для взуття

Незабаром після запуску я ще отримаю пропозицію на піжаму - доступні 3 розміри: M, L та XL.

Я вважаю піжаму безцінною річчю для довгих перельотів у першому або бізнес-класі. Дуже зручно спати в нецивільному одязі, який я також можу повісити на вішалки у своїй шафці в першому класі.

Ви можете вільно брати пляшечки ополіскувача для рота, вологі серветки або креми для рук в туалетах тільки першого класу.

Обслуговування в польоті та бездоганний екіпаж

Екіпаж був важливим фактором чудового досвіду.

Я чув досить суперечливі враження про екіпаж преміум-класу Lufthansa від багатьох людей, але я не можу ні в чому їм дорікнути.

Бортпровідники створили дуже дружню і ввічливу атмосферу на борту, зберігаючи при цьому абсолютний професіоналізм. Мені взагалі не доводилося активно просити їх про що-небудь. Екіпаж завжди приходив сам, коли бачив, що я хочу, наприклад, розкласти ліжко або, навпаки, прибрати стіл.

Чудова і абсолютно бездоганна робота!

Розважальна система

Монітор з роздільною здатністю 4K великий, а управління здійснюється або сенсорним способом безпосередньо на моніторі (він знаходиться дуже далеко від крісла), або за допомогою ручного контролера.

Стандартні старі крісла Першого класу мають 17-дюймовий монітор.

Вибір фільмів і серіалів великий, і я особливо ціную дуже широке розмаїття європейського кінематографа.

Wi-fi

Для пасажирів Першого класу Інтернет доступний безкоштовно протягом усього польоту - на відміну від Бізнес-класу.

Перед зльотом ви завжди отримуєте картку з кодом, який ви вводите при вході в систему Fly Net.

Ви можете використовувати код кілька разів на різних пристроях.

Інтернет завжди доступний на рівні польоту і може бути поганим, наприклад, під час польоту над полярними регіонами.

Висновок: старий перший клас більше схожий на якісний бізнес-клас

У мене залишилися дуже позитивні враження від польоту - особливо завдяки надзвичайно чудовому екіпажу.

Сервіс і обслуговування на борту, я б сказав, середній, можливо, трохи вище середнього за стандартами першого класу. Авіакомпанії з Близького Сходу або Південно-Східної Азії просто мають сервіс на порядок кращий.

Найбільша проблема в старому першому класі - це сидіння і особливо приватність. Це часто краще в більш сучасному бізнес-класі.

Сидіння в старому першому класі Lufthansa не відокремлені від проходу дверима або шторами від підлоги до стелі, а лише відносно низькою ширмою, яка просто не може створити відчуття повної приватності.

Плюси

  • ✅ Елегантний дизайн салону з культовою живою трояндою біля кожного крісла
  • ✅ Дуже зручне ліжко та чудова постільна білизна
  • ✅ Професійний екіпаж і водночас доброзичливий екіпаж - бездоганний сервіс
  • ✅ Термінал першого класу в аеропорту Франкфурта
  • Відносно хороша ціна в порівнянні з іншими першими класами
  • Можливість бронювання старого першого класу Lufthansa також за допомогою інших миль для часто літаючих пасажирів
  • ✅ Ікорне обслуговування

Мінуси

  • ❌ Відсутність приватності у порівнянні з іншими першими класами
  • ❌ Загалом старий продукт, який більше схожий на бізнес-клас високого класу

Подібні стикувальні рейси регулярно проходять через головні аеропорти Lufthansa - Мюнхен (MUC ) та Франкфурт (FRA ) - детальні путівники по аеропортах можна знайти тут.

Знайдіть ціни на квитки бізнес-класу на сайті lufthansa.com

Ознайомтеся з іншими нашими відгуками про бізнес або перший клас.

Залишилися питання?

Якщо у вас є запитання або коментарі щодо статті...

1 коментар

Увійдіть до Cestee

... світова туристична спільнота

Продовжуйте у Facebook

Ще не маєте свого облікового запису? Зареєструйтеся